Jak wypromować nowy produkt?

Rozpoznawalność i pozytywne odczucia wobec marki są bardzo istotne, aby dana firma mogła odnieść sukces na rynku. Jest to szczególnie istotne, gdy na rynek zostaje wprowadzony nowy produkt lub też usługa. W takiej sytuacji warto więc zadbać o utrzymywanie pozytywnych relacji z mediami.

Na czym polega PR produktu?

pr produktowyWprowadzanie nowego produktu lub usługi przez firmę jest zawsze związane z pewnym ryzykiem. Dlatego tez bardzo ważne jest, aby zadać o rozpoznawalność danego produktu wśród klientów oraz jego marki. W tym właśnie celu najczęściej wykonuje się pr produktowy, dzięki któremu promowanie produktu może się zakończyć sukcesem. W kontekście PR-u produktowego bardzo ważne jest dbanie o pozytywne relacje z dziennikarzami. To właśnie media będą bowiem pośrednikiem pomiędzy firmą a potencjalnymi odbiorcami nowego produktu firmy. Najczęściej wykorzystywanym elementem podczas PR-u nowego produktu są specjalne eventy produktowe. Mają one za zdanie rozpromować dany produkt, lub też usługę, poinformować klientów o jego zaletach a przede wszystkim nawiązać kontakty z mediami. Takie eventy mogą być początkiem kampanii marketingowej danego produktu, realizowanej później w mediach – wynika to z faktu, że na tego typu spotkania bardzo często są zapraszani dziennikarze. W ramach PR-u produktowego bardzo często wysyła się dany produkt do testów reedukacjom związanym z branżą, której dany produkt dotyczy. Jest to bardzo dobra metoda na zwiększenie rozpoznawalności danego produktu wśród osób, które śledzą publikacje takich redakcji.

Kiedy marka wprowadza nowy produkt na rynek, bardzo ważne jest zwiększenie jego rozpoznawalności wśród klientów. Bardzo ważne jest bowiem, aby klienci w ogóle dowiedzieli się, ze dany produkt jest już wprowadzony do sprzedaży i można go szukać w sklepach. Zwiększy to prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu sprzedażowego.