Samochody z zawieszeniem pneumatycznym

Pneumatyczne zawieszenia są stosunkowo nowym rozwiązaniem. Wykorzystuje się je przede wszystkim w luksusowych autach, ale również w pojazdach, które zwykle jeżdżą po nierównościach (terenówkach, suvach, kombi). Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwa jest płynna jazda, nawet po zróżnicowanym terenie.

Jak trwałe jest zawieszenie z poduszkami pneumatycznymi? 

poduszki pneumatyczneZaprzęgnięcie do pracy pneumatyki gwarantuje takie same parametry resorowania, niezależnie od obciążenia samochodu. Nawet auto, które jest maksymalnie zapakowane, nie siada pod wpływem obciążenia, utrzymując wcześniej ustawiony prześwit. Zwiększa się również wygoda jazdy. Ważnym elementem w tego typu zawieszeniach są poduszki pneumatyczne, które przechwytują wszelkie drgania i amortyzują wstrząsy. Wszystkie elementy zawieszeń pneumatycznych są bardzo precyzyjne, a jednocześnie bardzo czułe. Wiąże się to z ich podatnością na uszkodzenia. Dlatego ważne jest regularne serwisowanie samochodów tego typu. Mechanik samochodowy co jakiś czas powinien sprawdzić, czy zadowalający jest stan poduszek, przewodów, zaworów, kompresorów i czujników, będących elementami zawieszenia pneumatycznego. Przy okazji sprawdza się również ciśnienie, które panuje w obiegu. Czynności te są czasochłonne, wymagają kilku godzin pracy. Auto należy oddać do serwisu również wtedy, gdy w trakcie jazdy wyczuwa się jakiekolwiek odstępstwa od normy. Często zdarzają się usterki zaworków, łączeń przewodów, osuszaczy czy czujników, ale ich naprawa nie jest kosztowna. Znacznie drożej wyniesie naprawa kompresora lub poduszki.

Bardzo ważne jest więc regularne sprawdzanie elementów zawieszenia pneumatycznego w trakcie rutynowych wizyt lub napraw innych części u mechanika. Najwięcej samochodów z układem pneumatycznym wypuszczają na rynek firmy takie jak Peugeot i Citroen.