Szybkie serwisowanie komputera

Szybkie serwisowanie komputera

 

Sprzęt komputerowy był bodaj najczęściej używanym narzędziem pracy, i wiele firm nawet nie zdawało sobie sprawy z tego, jak bardzo polegają na owym sprzęcie podczas codziennej pracy. Nagłe awarie zwykle były dość rzadkim wydarzeniem, ale gdy już miały miejsce, ich następstwem była najczęściej bardzo duża przerwa w normalnej pracy firmy. Nawet drużynom które organizowały eventy gamingowe doskwierał taki problem, dlatego coraz częściej padał pomysł otwarcia własnego serwisu.

Fachowa naprawa komputerów stacjonarnych

serwis komputerówNaprawa komputera w dużej mierze zależała od natury usterki, gdyż błędy oprogramowania można było usunąć łatwo i szybko, ledwie przez zainstalowanie nowego software’u czy choćby postawieniu systemu operacyjnego od nowa. Była to standardowa metoda wykorzystywana przez każdy serwis komputerów, gdyż najczęściej to właśnie wadliwe programy powodowały nieprawidłowe działanie sprzętu. Inaczej sprawa miała się w przypadku awarii któregokolwiek z podzespołów, gdyż najczęściej wymagały one natychmiastowej wymiany. Mimo ogromnej ilości podzespołów komputerowych na rynku, wymiana często była utrudniona przez fakt, iż serwisowane komputery były dość przestarzałe, złożone z mniej zaawansowanych podzespołów i montowane gdy wiele współczesnych części w ogóle nie weszło na rynek. Brak dostępności powodował więc konieczność manualnych napraw, w przypadku gdy możliwość zamontowania części zamiennych w komputerze odpadała całkowicie. Takie naprawy były obecnie rzadkością, gdyż znacznie tańszą i szybszą metodą naprawy była wymiana uszkodzonych części, lub dopasowanie reszty komputera do nowoczesnych standardów. Jako że wiele firm używało komputerów osobistych jako narzędzia pracowniczego, awarie były zgłaszane najczęściej hurtowo, i wymagały naprawy na miejscu, w siedzibie firmy.

Tylko gdy naprawa u klienta nie była możliwa, komputer mógł być przyjęty do serwisu w celu wykonania dokładnej diagnostyki sprzętu i ustalenia przyczyny awarii czy nieprawidłowego funkcjonowania w jakimkolwiek zakresie. Na szczęście, naprawy komputerów nie były czasochłonne, nawet w przypadku najbardziej nowoczesnego sprzętu, więc serwisowane komputery najczęściej wracały do właścicieli zaledwie po tygodniu, mogąc być od razu wdrożonymi do pracy.